EP in de KNSB-competitie

2022-05-22

Zoals gesteld in het wedstrijdverslag van de laatste ronde, gaat EP na tien jaar vrijwillig uit de meesterklasse. Toen we in 2008 hieraan begonnen, was het idee om met eigen spelers en gesponsorde (groot)meesters voor het landskampioenschap te gaan. Dat is gelukt, driemaal zelfs, waarvan zeker de laatste titel uit 2016 met recht 'onvergetelijk' mag heten.

De bedoeling was ook dat het tweede team het eerste achterna zou gaan. Dat is zeker gelukt; EP2 vierde in de tussentijd diverse kampioenschappen en ging van de 2e klasse SGS naar de 3e klasse KNSB. Maarom van daaruit de stap naar meesterklasse-niveau te maken, bleek toch een brug te ver.

Dus toen de 'eigen' spelers uit het 1e een stapje terug wilden doen - en uit EP2 ook geen vervanging klaarstond - was het kiezen of delen. Ofwel met een vrijwel volledig team 'van buitenaf' gaan spelen, ofwel een stap terug doen. We kiezen voor het laatste en gaan stoppen met betaalde spelers. Daarmee hebben we automatisch niks meer te zoeken in de meesterklasse, dus vragen we degradatie aan naar de 1e klasse.

Zo mogelijk willen we komend seizoen wel met drie KNSB-teams blijven spelen:

Daarvoor is er wel wat versterking nodig, van binnen dan wel buiten de club. Er zijn al wat aanmeldingen, maar nog net niet genoeg. Als het je leuk lijkt, neem dan contact op met ondergetekende (0630976859). Liefst voor eind mei, i.v.m. het doorgeven van teams aan de KNSB.

Last but not least wil ik vanaf deze plek Guido en Richard bedanken. It's been one hell of a ride, die zonder jullie inzet nooit mogelijk was geweest. Bedankt!

Jasper Reichardt