En Passant 4 boekt mooie overwinning tegen DBC 3

2022-03-23

Op 18 maart speelde het vierde “doordeweekse” team een uitwedstrijd in De Bilt tegen DBC 3. Beide teams stonden in de middenmoot, dus werd een spannende wedstrijd verwacht.

Daags voor de wedstrijd werd duidelijk dat het vierde twee invallers nodig had. Ik wilde wel invallen, maar stond die avond ingeroosterd voor bardienst. Dit “probleem” werd opgelost door Frank. Hij was niet speelgerechtigd voor het vierde en was bereid mijn bardienst over te nemen. Klasse, Frank! Zo kon ik mijn debuut maken in En Passant 4 (Ik heb wel voor En Passant 1, 2, 3 en 5 gespeeld, maar nog nooit voor het vierde). De andere invaller was Mike.

Dan de wedstrijd zelf. Vrij snel kwamen we 1 – 0 achter. Camiel ging op bord 5 de fout in en verloor. Een uur later trok Ernst (bord 4) de stand weer gelijk. Hij was in een eindspel terecht gekomen met een pion meer. Daar kon de jonge Biltenaar niets meer tegen doen. Daarna maakte En Passant 4 een tussensprint. Jacob (bord 1) was in het middenspel een stuk voor gekomen en zijn tegenstander kwam het euvel, hevig tegensputteren ten spijt, niet meer te boven. Vrijwel tegelijkertijd bond ook Mike (bord 3) zijn tegenstander aan de zegekar. 1 – 3 dus en het eerste matchpunt was binnen.

Gia (bord 6) en ik (bord 2) waren de laatsten der Mohikanen. Ikzelf speelde een moeizame partij waarin mijn tegenstander veel ruimtevoordeel kreeg. Echter, de tijd ging ook meespelen en met nog tien minuten op de klok bood de Biltenaar remise aan. Het stond toen 1 – 3 voor de onzen, aanpakken dus! Daarmee was de overwinning in de tas! Gia gaf op hetzelfde moment een toren weg, waardoor de eindstand 2,5 – 3,5 werd. Een mooie overwinning van de mannen van het vierde!

DBC 3
Rating