Externe competitie hervat

2022-01-26

In navolging van de interne, wordt ook de externe competitie hervat. De eerstvolgende wedstrijden zijn:

KNSB-competitie (5 februari)

Charlois Europoort 1 - En Passant 1
Wageningen 2 - En Passant 2
Zeist 1 - En Passant 3

SOS-competitie

ASV 1 - En Passant I (17/2)
En Passant II - HSG 1 (8/2)
En Passant III - Ons Genoegen 1 (18/2)
En Passant IV - De Rode Loper 3 (11/2)

Viertallencompetitie

En Passant V1 - Hoogland V3 (18/2)

In alle gevallen is QR-code verplicht. Mondkapjes zijn verplicht (of kunnen dat zijn) bij het rondlopen, maar niet bij de partij zelf, al wordt het wel aangeraden. Voor de KNSB-competitie geldt dat deze in feite zoals normaal doorgaat. Doordeweeks sluit de horeca om 22:00, maar die eindtijd geldt niet voor het schaken zelf. Het zou wel kunnen dat bepaalde clubs (nog) niet kunnen spelen omdat hun speelzaal bijvoorbeeld onder horeca-richtlijnen valt.

Voor de niet-gespeelde KNSB-ronde is al een inhaaldatum vastgesteld, te weten 21-05-2022. Voor de niet-gespeelde SOS-wedstrijden geldt dat deze in onderling overleg met de tegenstander moeten worden gepland. Zie ook de site van de SOS-competitie.