Elke vrijdag: online-toernooi op chess.com (senioren)

2020-03-22

Update: er is elke vrijdag een online-toernooi zolang de coronacrisis voortduurt

De jeugd speelt ook op chess.com, zie hier voor info.

Elke vrijdag wordt er voor En Passanters, Spakenburgers, en andere belangstellenden een online-toernooi gehouden op chess.com. Snelschaken, 5 minuten pp zonder increment. Wil je meedoen? Doe dan ter voorbereiding het volgende:

1. Maak (indien je deze nog niet hebt) een account aan op chess.com
  2. Je gebruikersnaam mag van alles zijn, maar zorg dat in je profiel in ieder geval je echte (voor)naam staat zodat we weten wie je bent.
  3. Meld je aan als lid van de club 'Eppie': https://www.chess.com/club/eppie
  4. Op de clubpagina verschijnt t.z.t. een link naar het toernooi, onder 'notes'. Klik daarop, en dan op 'Meedoen' / 'Join'. N.B. dit kan pas vanaf 1 uur van tevoren.

Stap 1 t/m 3 zijn eenmalig, dat hoeft volgende week niet nog een keer. Een uitgebreidere instructie (voor de jeugd, maar geldt ook voor senioren) is hier te vinden.

Zorg dat je dit alles voor 20:15 hebt afgerond, want dan begint het toernooi voor de senioren (automatisch). Het toernooi duurt tot 21:30 à 22:00.

Slap ouwehoeren kan via whatsapp, meld je bij Dion, Thomas of Hans als je lid wil worden van die groep. Net als 'in het echt' kan je ook elkaars partijen bekijken en becommentariëren, merk wel op dat de becommentarieerde ook mee kan lezen.

Wie online wil schaken hoeft natuurlijk niet tot vrijdag te wachten; 'losse' partijen spelen kan altijd, en de KNSB organiseert een dagelijks toernooi.