Eerste Grand Prix-toernooi 2019 gespeeld!

2019-01-12

Zaterdag 12 januari was het weer tijd voor de eerste Grand-prix van dis seizoen. Hiervoor reisdrn we af maar Voorthuizen. En Passant deed met 7 deelnemers mee die in verschillende groepen speelden. Esmee vertegenwoordigde En Passant in groep 6. Ze speelde best een goed toernooi met enkele wisselende resultaten maar dit leverde haar uiteindelijk een score op van 4 uit 7 wedstrijden en dat was goed voor een 3e plaats.

In groep 7 speelde Daan. De groep was erg pittig en Daan kreeg dan ook flinke weerstand. Desondanks bleef hij tot het einde vechten om punten te verzamelen. Dit leverde hem helaas een score van 0 uit 7 op.

In groep 8 mocht Tim aan de slag. Hij had wat moeite met het verdedigen tegen de herdersmat, maar toen dit eenmaal lukt ging het super goed. Het leverde hem een score op van 4 uit 7 wat goed was voor een tweede plaats.

Jesse speelde in groep 10 een wisselend toernooi. In het begin had hij moeite met het verzamelen van punten, maar aan het einde van het toernooi ging het beter! Het leverde hem een score op van 1 uit 7 wat goed was voor een 7e plaats.

Jochem vertegenwoordigde En Passant in groep 11. Een sterke groep waarin Jochem zich redelijk goed staande wist te houden. Hij soorde uiteindelijk 4 uit 7, wat helaas net een half puntje te weinig was voor een derde plek, hij werd vierde.

In groep 13 waren zelf twee spelers van En Passant, namelijk Damian en Lisa. Zij speelden 9 wedstrijden in plaats van 7 wedstrijden zoals de rest. De punten werden langzaam steeds meer verzameld. Lisa behaalde 2 punten en een bijbehorende 9e plaats en Damian scoorde 5,5 punt met een bijbehorende 4e plaats.

Het was weer een geslaagd toernooi en het volgende toernooi is al weer 16 februari in Hoogland.