Succesvol doorgeefschaaktoernooi Hoevelaken

2018-12-28

Zaterdag 8 december was het tijd voor het eerste schaaktoernooi van dit seizoen. Met maar liefst 14 kinderen reisden we af naar Hoevelaken waar het SGS doorgeefschaaktoernooi voor de jeugd georganiseerd werd. Bij het doorgeefschaken speel je in een team van twee personen tegen een ander team van twee personen. Van de in totaal 18 teams die meededen waren en er 7 teams van En Passant! Zij streden mee in de leeftijdscategorieën D (t/m 12 jaar) en E (t/m 10 jaar). Het beloofde dus een spannende middag te worden.

De middag verliep er sportief. Er werden verschillende wedstrijden gespeeld tegen kinderen van andere verenigingen, maar ook werden er wedstrijden tussen de En Passanters onderling gespeeld. Voor de laatste ronde waren er nog een aantal teams van En Passant die konden strijden om de eerste prijs in de leeftijdscategorie E. Aan het einde van de laatste ronde bleek dat er in deze leeftijdscategorie zelfs vier teams gedeeld eerste waren geworden. Uiteindelijk werd op weerstandspunten het team van Daan & Jesse eerste. De eindscores van de teams van En Passant waren als volgt:

Team  Punten
 Rhodé & Lisa (D)  10