Geslaagde examenavond en prijsuitreiking

2018-06-21

Update: foto's van Hans de Vries tijdens de prijsuitreiking vindt u hier

Vrijdag 15 juni was het zo ver, de jeugd van En Passant mocht examen doen. Dit deden zij ieder op hun eigen niveau. Het hele jaar lang hebben de jeugdleden lessen gevolgd en geoefend in de stap waarin zij uiteindelijk examen hebben gedaan. Naast de jeugdleden hebben ook een aantal ouders examen gedaan. Deze ouders konden al een beetje schaken maar wilde hier nog beter in worden. Hiervoor hebben zij het gehele seizoen 10 lessen gevolgd van stap 1 en aansluitend aan deze lessen hebben zij examen gedaan. Dan vraagt u zich natuurlijk af hoeveel kinderen en ouders zijn er geslaagd? Het antwoord dat ik u hierop kan geven is bijna iedereen.

In stap 1 heeft iedereen die dit examen heeft gedaan het examen ook gehaald, waarvan zelfs één dame met een 10! Dit is een heel goed resultaat voor deze groep zeker omdat er dit jaar een hoop nieuwe jeugdschakers bij zijn gekomen. In stap 2 is de helft van de groep geslaagd. De andere helft gaat een herexamen doen en dat gaan zij zeker halen! Stap 3 bestond dit jaar uit een groep van drie meiden. De meiden die examen hebben gedaan hebben dit examen ook gehaald. De jeugdspelers uit stap 4 zijn eigenlijk geen jeugdspelers meer te noemen. Een groot deel van deze groep speelt al mee in de seniorencompetitie op vrijdagavond. In deze stap heeft bijna iedereen zijn examen gehaald en dat is een heel mooi resultaat. Ten slotte hebben we de groep met de ouders die examen hebben gedaan. Van te voren vonden zij het best spannend om examen te doen, want het was al weer even geleden dat zij dit hebben gedaan. Er werd examen gedaan in de stappen 1 en 2 en alle ouders zijn geslaagd!

Na de diploma-uitreiking was de prijsuitreiking voor de jeugd. Hierbij werden prijzen uitgereikt voor de bste jeugdspelers in de competitie, de beste meisjes in de competie, de beste debutanten bij de jongens, de beste debutanten bij de meisjes, de kampioen van het Fisherrandomtoernooi en de kampioen van het variantentoernooi. Uiteindelijk ging indereen met een beker naar huis.

Het was een zeer geslaagde examenavond met heel veel kinderen en ouders die een diploma in ontvangst mochten nemen. Het seizoen is nog niet voorbij. De komende weken kan er nog geschaakt worden bij de jeugd en we hopen jullie dan nog te zien.

Alle winnaars met hun beker en diploma!

Monica Reichardt