Uitnodiging schaakworkshop blinde en slechtziende jeugd

2018-01-31

Wat: schaakworkshop voor kinderen en jongeren met een visuele beperking
Waar: Hotel De Hoeve van Nunspeet, Elspeterweg 14, 8071 PA Nunspeet
Wanneer: zaterdag 10 februari 2018, 15:00-17:00
Prijs: gratis
Aanmelden bij: Lucas de Jong, lucasdejong93@live.nl / 0611140199

Ben of ken je iemand die slechtziend of blind is, en die misschien belangstelling heeft voor schaken? Of schaak je al even, maar wil je graag tegen andere slechtziende en/of blinde (jeugd)schakers spelen? De Nederlandse Schaakvereniging van Visueel Gehandicapten (NSVG) organiseert een schaakworkshop voor blinde of slechtziende kinderen en jongeren.

De NSVG is de schaakvereniging in Nederland voor blinden en slechtzienden. Ieder jaar organiseert de vereniging twee toernooien, een open toernooi en een toernooi speciaal voor leden. Daarnaast biedt de NSVG ondersteuning in het verkrijgen van les- en schaakmateriaal voor als je met een visuele beperking wilt schaken.

De workshop kan interessant zijn voor absolute beginners (we kunnen bijvoorbeeld de loop van de stukken uitleggen), maar ook voor spelers die al wat verder zijn. We proberen iedereen op maat advies te geven, bijvoorbeeld op het gebied van schaaklesstof en -trainingen, en te ondersteunen waar nodig. Deelname is volledig kosteloos. Het programma hangt af van het aantal deelnemers en het niveau, maar waarschijnlijk is het mogelijk om in kleine groepjes (2-3 personen) of individueel uitleg te krijgen. We brengen de wensen van de deelnemers in kaart en proberen de workshop daarop aan te passen.

Ben je geïnteresseerd, meld je dan aan door een mail te sturen naar mij op het e-mailadres lucasdejong93@live.nl, of door me te bellen op 0611140199. Voor eventuele vragen kun je ook bij mij terecht. We zouden het op prijs stellen als je deze uitnodiging verspreidt onder andere schakers en visueel gehandicapten, op schaakclubs, of op (basis)scholen.

Lucas de Jong
Secretaris NSVG