SGS beker: EP voorbij Doorn-Driebergen

2018-01-19

Vrijdag 19-1 speelde En Passant in de tweede ronde van de SGS-beker thuis tegen Doorn-Driebergen. Een pittige tegenstander, die in de eerste ronde ook met 4-0 won (van Hoevelaken). Het werd een spannende match waarin een vroege remise aan bord 2 gevolgd werd door een nederlaag aan bord 4. Door overwinningen op de twee zwartborden werd een barrage voorkomen.

Naspelen kan nog op live.schaakclubenpassant.nl

En Passant - Doorn Driebergen 2,5 - 1,5

Dick de Graaf Eric Bies 1-0
Gert Reichardt Johan de Groot 1/2
Guido de Romph Rik van Drie 1-0
Rolf van Dorst Gert Legemaat 0-1

Vrijdagavond 24 november speelde En Passant thuis in de eerste ronde van de SGS-beker. Het Dikke Torentje uit Eemnes bood stevig weerstand, maar moest rond middernacht toch het hoofd buigen.

Dick de Graaf aan het eerste bord haalde het eerste punt binnen. In een scherpe variant krijg Dick al snel initiatief. Dit gaf hij niet meer uit handen. Het tweede punt werd behaald door Hans de Vries aan bord 4. Dit zag er lang niet naar uit aangezien hij erg bedrukt stond. Echter, zag zijn tegenstander een truckje over het hoofd en dit kostte hem groot materiaal. Hij gaf gelijk op. Het derde punt en daarbij de overwinning werd behaald door Gert Reichardt. In een gelijkopgaande partij had Gert in het eindspel minimaal remise. Zijn tegenstander moest winnen en zoals vaker wordt er dan geforceerd en dat loopt meestal niet goed af. En dat was ook hier het geval. Tenslotte won Laurents aan bord 2 in het verre eindspel.

In de volgende ronde speelt EP thuis tegen Doorn-Driebergen, dat de eerste wedstrijd ook met 4-0 won, tegen Hoevelaken. Een pittige tegenstander, donderdag werd er op de eerste vier borden met 3-1 verloren.

En Passant Het Dikke Torentje 4 - 0
1. D. de Graaf (Dick) B. de Man (Burg) 1 - 0