1e viertal kampioen!

2017-04-18

Afgelopen vrijdag is het 1e viertal, in de volksmond ook wel Non Stop Sjik genoemd, kampioen geworden van klasse 1B van de SGS-viertallencompetitie.

Aan het begin van het seizoen dichtten we ons al een behoorlijke kans op het kampioenschap toe, maar Laren 2 kon nog wel eens roet in het eten gooien aangezien ook zij maar bleven winnen. Afgelopen vrijdag 14 april was het zover. De laatste wedstrijd van het seizoen tegen de nummer 2, want NSS had een 0,5 bordpuntje meer. Mede doordat Thomas in de vorige ronde remise weigerde en daarmee het halve puntje binnen wist te slepen om als nummer 1 aan te treden in de laatste wedstrijd. Het uitgangspunt was eenvoudig: 2-2 was voldoende om kampioen te worden.

Gedurende de wedstrijd nam de spanning behoorlijk toe: Mart kwam ontzettend goed te staan, dus iedereen dacht dat dat punt wel binnengeharkt ging worden. Dit was ook de reden dat Thomas na 3 keer een remiseaanbod geweigerd te hebben toch maar instemde. Schokkend was het dan ook dat Mart maar een remise uit zijn (gewonnen) stelling kon slepen. Vervolgens speelde Dion ook remise en kwam de druk op de schouders van Jeroen (GM) te liggen. Zou het hem lukken er minimaal een remise uit te slepen tegen een tegenstander die alle zijn wedstrijden tot dan toe nog gewonnen had?

Na de hele partij gelijk te hebben gestaan deed zijn tegenstander een onnauwkeurige zet waardoor er uiteindelijk een stelling met ondekbaar mat op het bord kwam. Vervolgens kreeg Jeroen (GM) een hand toegestoken waardoor NSS kampioen was geworden!!

Na een aangeboden biertje van Laren genuttigd te hebben en een kampioensfoto was gemaakt stapten we weer in de auto om nog even een feestje te vieren in het verlaten DSC. Het was per slot van rekening Goede Vrijdag. Desalmiettemin bleef het nog lang onrustig.......

GM