EP verliest seizoensopener

2016-09-18

En Passant heeft de eerste wedstrijd van het seizoen met 6-4 verloren van SISSA. Hieronder de persoonlijke uitslagen, het verslag staat op schaaksite.

SISSA En Passant 6-4
1 Lucas van Foreest GM Konstantin Landa 0-1
2 IM Nikolas Lubbe GM Erwin l' Ami 1-0
3 FM Nick Maatman GM Benjamin Bok ½-½
4 IM Patrick Zelbel GM Friso Nijboer 1-0
5 GM Ilja Zaragatski IM Henk Vedder 1-0
6 FM Hing Ting Lai GM Jan Smeets ½-½
7 FM Ivo Maris IM Jan Willem van de Griendt 1-0
8 FM Zyon Kollen FM Richard Vedder 1-0
9 IM Demre Kerigan GM Zhaoqin Peng 0-1
10 WGM Melanie Ohme IM Manuel Bosboom 0-1

De voorbeschouwing:

Zaterdag gaat de competitie in de Meesterklasse weer van start. De kampioenskraker van vorig seizoen, SISSA - En Passant, staat nu al in de eerste ronde op het menu.

De laatste ontmoeting met SISSA werd een 4-6 overwinning, mede dankzij de ingevlogen David Navara. Het jaar ervoor werd een eenvoudige overwinning behaald (met de ballenböhm). Ondertussen zijn de talenten van SISSA weer wat verder gegroeid, zodat En Passant de borst kan natmaken. Jorden van Foreest werd Nederlands Kampioen, zijn broertje Lucas behaalde vorig seizoen een GM-norm. Met Hing Ting Lai en Ivo Maris hebben ze nog meer talent aangetrokken. Met een gemiddelde leeftijd van 21 zijn ze veruit het jongste team in de gehele KNSB competitie. Een potentiele Stolperstein dus!

Afgelopen zaterdag zijn de opstellingen gepubliceerd. Qua speelsterkte liggen de teams dicht bij elkaar. Een ongewis seizoen!

Bij En Passant zal GM Benjamin Bok zijn debuut maken. De wedstrijd is vermoedelijk live te volgen via de website van SISSA (dgt.jsvsissa.nl), aanvang 13.00 uur in het Jannes van der Wal Denksportcentrum te Groningen. Kijkers zijn vanaf 16:00 ook welkom in het denksportcentrum van EP, waar de partijen (mits er een live-uitzending is, uiteraard) op het grote scherm vertoond zullen worden.

Overige wedstrijden:
LSG - SO Rotterdam
HMC Calder - Sas van Gent
Kennemer Combinatie - Apeldoorn
Charlois - Groninger Combinatie

BBok

Benjamin Bok (foto Harry Gielen)