En Passant 3 verslaat Magnus 1

2016-04-20

Dinsdagavond speelde EP3 thuis tegen Magnus 1.

Op de bovenste borden was Magnus zoals verwacht zeer sterk, met drie spelers van +/- 2200 of meer. De punten moesten dus van de staart komen. Gert Reichardt, Bort Harm Koelewijn, Richard Zijl en Jaap-Jan Koelewijn wonnen inderdaad allemaal op bord 5 t/m 8. Henrik Koelewijn kreeg in een goede stelling "het beslissende halfje" aangeboden en kon moeilijk weigeren, zodat de winst binnen was.

Fred Buitenhuis en Alex van de Vuurst hadden inmiddels verloren van de "kanonnen", maar Hans de Vries verdedigde ondanks 500 punten ratingverschil een toreneindspel knap naar remise. Eindstand dus 5-3.

EP3 staat nu tweede. In de slotronde speelt EP3 uit tegen koploper BSG4, dat nog een wedstrijd tegoed heeft. EP3 heeft nog altijd kampioenskansen, al zijn die wel afhankelijk van de uitslag van SSC - BSG (vrijdag 22/4). Als BSG wint dan staat het twee matchpunten en tenminste 5,5 bordpunten voor, zodat de missie in de slotronde erg lastig (of zelfs onmogelijk) wordt.

De partijen zijn nog enkele dagen terug te kijken op http://live.schaakclubenpassant.nl/