EP 4e op NK snelschaken clubteams

2016-04-10

Op zaterdag 9 april werd in Groningen het NK snelschaken voor clubteams gespeeld. En Passant had twee teams afgevaardigd. EP1 (Friso Nijboer, Manuel Bosboom, Henk Vedder en Dick de Graaf) behoorde tot de titelfavorieten. EP2 (Richard Vedder, Robin Reichardt, Jasper Reichardt, Hans de Vries en Alex van de Vuurst) rekende zichzelf niet rijk en ging slechts voor een gezellige dag.

De verwachting was dat de titelstrijd zou gaan tussen EP, Apeldoorn en het thuisspelende SISSA. Na nederlagen tegen beide concurrenten konden de kampioensaspiraties wel min of meer de prullenbak in. Uiteindelijk werd EP vierde, achter SISSA, Apeldoorn en de Groninger Combinatie. "EP werd knap vierde", zo vatte iemand op het SISSA forum het samen, met enig gevoel voor ironie.

EP2 deed het dan relatief beter met een uiteindelijke 17e plek, iets beter dan op basis van rating verwacht mocht worden. De doelstelling van EP2 (een gezellige dag) werd door beide teams in ieder geval wel behaald.

Uitslagen en standen

Update: Hieronder een tweetal foto's van de slotronde, de enige keer dat EP1 en EP2 in dezelfde zaal speelden. Alleen fotograaf Alex van de Vuurst staat er niet op. Eerder op de dag maakte Richard Vedder een filmpje.