EP5 wint degradatiekraker

2016-04-10

Update: Een uitgebreid verslag staat hier

Op vrijdag 8 april stond voor En Passant 5 een uitwedstrijd tegen Amersfoort 4 op het programma. Na zes ronden was de stand onderin 2A als volgt:

Plaats Team Gesp. MP BP
8 Amersfoort 4 6 1 18,5
9 Leusden 2 6 1 16
10 En Passant 5 6 0 14,5

Een cruicale wedstrijd dus. Na een snelle remise van de teamleider (alle onderstaande info is op zijn Whatsapp-liveverslag gebaseerd) zette Lammert Kok EP5 op een 1,5-0,5 voorsprong.

Vervolgens kwam er een bonus-halfje binnen toen een Amersfoorter met twee stukken meer zijn tegenstander pat zette. Zouden ze in Amersfoort niet weten dat patgrapjes geen grapjes zijn? Hilariteit alom. De EP'er in kwestie werd later beloond met een frikandel van de teamleider.

Er kwamen nog wat remises bij en alweer een overwinning voor Mart Woudenberg, die daarmee in de prijzen viel. Met 4,5 uit 6 kan de bordprijs hem nu al (!) niet meer ontgaan.

Stand inmiddels 4-2. Mike Ruitenbeek moest lang keepen in een toreneindspel en verloor uiteindelijk alsnog. Rick van Beek was als laatste nog bezig met een kwaliteit meer, hij miste de winst en nam uiteindelijk genoegen met remise. 4,5-3,5 winst!

Voorlopig is EP5 dus van de laatste plaats af. Over zo'n twee weken (22/4) volgt tegen Leusden 2 opnieuw een cruciale wedstrijd. Ook Amersfoort en Leusden spelen nog tegen elkaar.

Persoonlijke uitslagen (bord 4 ontbreekt, daarop speelde Jeroen Gootjes remise)