Een leuke schaakmiddag (GP Hoogland)

2015-12-20

Zaterdag 12 december was een groot gedeelte van de jeugd van En Passant te vinden bij de Grand Prix in Hoogland. Bij dit toernooi wordt je ingedeeld in een groep met zeven andere kinderen en speel je dus zeven wedstrijden. Aan het begin van het toernooi was het voor sommige spelers best wel spannend. Zij speelde hun eerste toernooi en wisten niet zo goed wat zij moesten verwachten. Toen de indeling bekend was konden zij naar hun groep toe en lekker beginnen met schaken.

In de eerste groep speelde Robin Reichardt. Hij speelde geen 7 wedstrijden maar 5 wedstrijden omdat hij in een groep van 6 spelers speelde. Uiteindelijk scoorde hij 4,5 uit 5, genoeg voor een gedeelde 1e plaats.

In groep 4 was Benjamin Veldhuizen te vinden. Benjamin speelde wisselend, begon met een overwinning, daarna een aantal nullen en toen weer een paar punten. In totaal haalde hij 3 punten wat goed was voor een gedeelde 4e plaats.

En Passant werd in groep 5 vertegenwoordigd door Camiel Volders. Misschien was deze groep iets te sterk voor Camiel maar hij speelde wel goede partijen. Hij scoorde 1 punt wat hem een 8e plek opleverde.

Syb Schadenberg speelde in groep 7. Hij begon helaas met een aantal nullen maar herstelde zich gelukkig in de laatste ronde waardoor hij eindigde met 1 punt. Dit was goed voor de 8e plaats.

In groep 8 speelde Calvin de Graaf. Hij speelde leuke partijen en als hij verloor vond hij dat helemaal niet erg en hij eindigde op de 8e plaats met 1 punt.

Eva de Haan mocht in groep 9 spelen. Na een aantal nullen, wat zij helemaal niet erg vond, scoorde ze nog 2,5 punt. Hierdoor behaalde zij de 6e plaats.

Olivia Vedder en Sjoukje Schadenberg speelden beiden in groep 11. De eerste ronde speelde zij tegen elkaar waarbij Olivia won. Olivia haalde na een goede start uiteindelijk 3 punten wat een 6e plaats opleverde. Sjoukje haalde 0,5 punt en werd gedeeld 7e

Olivia (links) en Sjoukje (rechts) in opperste concentratie

Als laatste Boaz de Haan. Hij speelde in de 12e groep. Begon met een aantal nullen maar speelde uiteindelijk 2 remises. Met 1 punt werd hij 8e.

Het was een erg leuke schaakmiddag waarbij iedereen het volgens mij erg naar zijn zin heeft gehad. In de pauze was er nog tijd om lekker iets te eten en te drinken en er werd natuurlijk ook nog geschaakt. Iedereen heeft weer wat toernooi ervaring opgedaan en we gaan dit zeker vaker doen.

Alle EP-ers op de bank. Op onnavolgbare wijze heeft Calvin toch weer een beker in handen weten te krijgen...

Monica Reichardt