Live-debuut viertal levert 1-3 nederlaag op

2015-11-24

Het EP-viertal speelt dinsdag zijn tweede wedstrijd, thuis tegen Amersfoort. EP - Amersfoort was vorig jaar de debuutwedstrijd van het viertal, toen werd met 1-3 verloren.

Na de ruime overwinning in Muiderberg waren de verwachtingen nu een stuk hoger gespannen. Mede daarom werden de liveborden uit de kast getrokken, zodat de supporters van het viertal de wedstrijd ook thuis zouden kunnen volgen.

Het live-debuut van het viertal leverde helaas hetzelfde resultaat op als de wedstrijd van vorig jaar. Alexander overzag in een ongeveer gelijke stelling de dreiging 24.d5! en kon een paar zetten later opgeven. Bij Thomas ging het onder tijdsdruk mis, hij verloor een paar pionnen en bereikte een kansloos eindspel, wat hij dan ook verloor.

Ook Melis redde het niet, ondanks dat zijn stelling er eerder veelbelovend uitzag. De slotstelling (mat met loper, paard en pionnen) was wel leuk, maar vooral leuk voor Amersfoort, dat daarmee de matchpunten veiligstelde. De enige EP-score kwam op naam van Mart, die een toren wist te vangen met een penning.

De partijen zijn (nog even) na te spelen via http://live.schaakclubenpassant.nl/