Europacup in Skopje zit erop (upd. 26/10)

2015-10-26

Het EK voor clubteams zit erop. In Skopje eindigde ons team als 41e. Het Russische "Siberia" werd eerste, aangevoerd door een ongenaakbare Vladimir Kramnik. Voor titelverdediger SOCAR (met Anish Giri) restte een ondankbare tweede plaats. Het Leidse LSG scoorde een mooie negende plaats, inclusief een GM-norm voor kopman Arthur Pijpers.

Update 26/10: Ook van de laatste ronde is er nog een verslag: Klik! Eerdere verslagen zijn ook te vinden op schaaksite: ronde 1+2ronde 3+4ronde 5+6. Zie hier de uitslagen & standen.

De zevende en laatste ronde leverde een jammere 2,5-3,5 nederlaag op, alweer de derde van het toernooi met het kleinst mogelijke verschil. Als, als... De Vedders wonnen wel op 3 en 4 en Robin pakte een halfje, maar dat was dus net niet genoeg.

Het EK voor clubteams werd gespeeld van 17-25 oktober. Het EP-team bestond uit Friso Nijboer, Zhaoqin Peng, Henk Vedder, Richard Vedder, Arie van den Hoogen en Robin Reichardt. Jan Willem van de Griendt speelde bij het Engelse White Rose, en Anish Giri met titelverdediger SOCAR.

Excelsior

Excelsior oefende  voor het geval EP per ongeluk Europees Kampioen zou worden.