Eerste matchpunt EP-viertal!

2015-03-23

115 dagen na het eerste bordpunt voor het EP-viertal is de volgende mijlpaal bereikt: het eerste matchpunt! Uit bij Muiderberg werd het 2-2. Graag zou ik een uitgebreide sfeerbeschrijving van de wedstrijd geven, maar dat zit er helaas niet in. Ondergetekende was er namelijk niet bij, die speelde namelijk elders. In de gezamenlijke euforie na afloop belandden er echter (tussen die van EP5) een paar viertal-partijen in mijn achterzak. Daar zou ik dan schijnbaar wat over gaan schrijven. Welnu, bij deze!

Complimenten gaan allereerst uit naar de voorbereiding. Daarvan was zeker sprake, want voor de wedstrijd kwam via whatsapp bij ondergetekende de vraag binnen: "Hoe speelt die Marc Norden?" Die zou waarschijnlijk bij Muiderberg op bord 1 spelen met zwart. Vorig jaar tegen EP5 zat hij ook op bord 1 met zwart, spelend tegen ondergetekende. Vandaar het verzoek om informatie.

Maar ja, hoe leg je in een paar zinnen aan een dammer uit hoe iemand speelt? Ik kwam in ieder geval niet verder dan "Goed!". Daar had vragensteller Alex van de Mheen natuurlijk weinig aan. Hij had echter nog meer pijlen op zijn voorbereidingsboog, ook de vermaarde Dion-opening was voorbereid. Hoe dat afliep:

Over de partijen van Melis en Jasmijn kan ik niet veel meer melden, behalve dat Melis won en Jasmijn verloor. De beslissing moest dus op het bord van Gerhard vallen. Zou het gaan lukken?

Zo, daar werd de topscorer van Muiderberg 1 in de achttallencompetitie (4,5 uit 5) vakkundig opgeknoopt! Eigenlijk had ik tussen zet 13 en 18 even een stukje moeten wegknippen, dan zou het echt lijken alsof er een schaker aan het werk is. Of is dat eigenlijk ook zo??.......

Muiderberg 1 En Passant 1 2 - 2
1. M.J. Norden (Marc) A. van de Mheen (Alexander) 1 - 0