EP4 verliest topper in 2B

2015-02-07

Deze vrijdag 6 februari speelde En Passant 4 thuis tegen Laren 1. Bij een overwinning zou EP4 de koppositie van de Larenaars overnemen.

Na een remise van Gabriël Krouwel nam EP4 een voorsprong dankzij een overwinning van Ernst de Reus. Twee verdere remises - voor Robin en Monica - zorgden voor een 2,5-1,5 tussenstand. Het zag er toen echter al niet goed uit, want op de overgebleven borden varieerden de stellingen van "zeer matig" tot "volslagen hopeloos". Uiteindelijk gingen de vier laatste punten allemaal naar Laren, zodat de uitslag 2,5-5,5 werd.

EP4 heeft na 5 wedstrijden 7 matchpunten, Laren blijft bovenaan staan met de maximale score. Voor kampioenskansen moet het vierde zich dan maar wenden tot EP5, dat op 6 maart mag proberen het spreekwoordelijke Larense karretje in de poep te rijden. Een week later mag het vierde zelf aan de bak tegen Hoevelaken 1, dat weer een concurrent is van het vijfde in de strijd tegen degratie.