Mens vs machine: 1,5 - 2,5

2015-01-18

Op zaterdag 17 januari organiseerde En Passant een wedstrijd tussen mens en machine. Op uitdaging van Peter Frans Koelewijn namen Henk Vedder en Richard Vedder het op tegen respectievelijk de Revelation II en de Tasc R30.

Foto: Jan Willem Schoonhoven. Klik hier voor meer foto's.

Op papier waren de machines (voor zover computer-ratings iets zeggen) favoriet, maar uiteindelijk viel de schade mee. Het werd slechts een nipte 2,5-1,5 voor de computers en een gelijkspel was misschien ook wel mogelijk geweest.

Op Youtube is ook een filmpje van de wedstrijd te vinden.

Op zaterdag 17 januari organiseert En Passant in het Denksportcentrum een schaakmatch van mens tegen machine.

Op uitdaging van Peter Frans Koelewijn zullen de broers Henk en Richard Vedder het opnemen tegen TascR30 en Revelation II. Laatstgenoemde heeft een speelsterke boven de 2800 elopunten, terwijl TascR30 met een rating van ongeveer 2350 iets rustiger rekent. Komt dat zien!

Vanaf 13:00 wordt er geschaakt, vanaf 16:00 zijn in de bar ook de partijen op het Tata-toernooi (o.a. Giri - Ivantsjoek) te volgen.

Revelation II

broers Vedder

Ma Vedder, geflankeerd door Richard (l) en Henk.
Foto gemaakt op 9-5-2009 (GdR)