A1 en B1 winnen thuiswedstrijd

2014-12-14

Zowel de A1 als de B1 speelde op vrijdag 12 december een niet in de agenda staande thuiswedstrijd. Beide teams wisten met 3-1 te winnen:

De A1 speelde thuis tegen Vegtlust, een wedstrijd die eigenlijk voor volgende week gepland stond. Basisspelers Monica Reichardt, Mart Woudenberg en captain Thomas Reichardt pakten allemaal de volle buit. Rechttoe-rechtaan was het niet altijd, zo kwam Thomas een kwaliteit achter en moest het langste werken voor zijn punt. In tegenstelling tot wat gebruikelijk schijnt, was juist Mart als eerste klaar. Invaller Jona Woudenberg had ook een punt verdiend, want met geconcentreerd spel pakte hij een ruime materiaalvoorsprong. In een moment van onachtzaamheid liet hij zich echter alsnog matzetten, zodat de eindstand 3-1 voor EP A1 werd.

De wedstrijd van de B1 tegen ZZC was gepland voor twee weken geleden, maar uitgesteld. Ook hier pakten de basisspelers de volle 100%: Robin Reichardt, Rolf van Dorst en Frank Woudenberg gingen er met de punten vandoor. Invaller Chris Koelewijn verloor helaas, zodat ook hier de eindstand 3-1 in het voordeel van de thuisploeg werd.