EP4 verslaat Baarn 2 met 7-1

2014-11-28

Deze vrijdag 28/11 speelde En Passant 4 een thuiswedstrijd tegen Baarn 2. De Baarnaars stonden nog bij EP4 in het krijt; doordat het vierde vorig jaar in de slotwedstrijd met maar liefst 0,5-7,5 uithaalde bij V&O, degradeerde V&O en handhaafde Baarn zich met slechts een half bordpuntje (!) verschil.

Misschien dat Baarn daarom op verschillende borden wat cadeautjes gaf, die door de EP'ers uiteraard dankbaar werden uitgepakt. Zo probeerde Robins tegenstander in het damegambiet (na d5xc4) met alle geweld de pion c4 te verdedigen. Dat kostte echter een stuk en binnen 10 zetten zat het punt voor Robin in de tas. Op bord 5 vergat Jacob om een tussenschaakje te geven en ook zijn wanhoopsoffensief leverde niets op, waardoor de stand weer gelijk werd: 1-1

Na een rondje langs de borden kon worden geconcludeerd dat de overblijvende stellingen varieerden van ongeveer gelijk tot zeer goed voor EP, zodat een ruime overwinning in het verschiet lag. "Het kan zomaar 7-1 worden" werd in de bar geroepen, maar dat dat ook werkelijk zou gebeuren hadden toch weinigen verwacht!

Persoonlijke uitslagen