Start interne

2014-08-27

De interne vrijdagcompetitie 2014-2015 start op vrijdag 5 september. Om vast in het ritme te komen kan er op vrijdag 29 augustus vanaf 20:00 worden ge(snel)schaakt. Daarnaast is er de komende weken natuurlijk ook het Eemlandtoernooi nog in volle gang. Wedstrijdleider intern Jasper Reichardt neemt vanaf dit seizoen de wekelijkse competitieleiding weer op zich. De eerste drie ronden (t/m 19-9) wordt er ter plekke geloot voor de indeling en is vooraf aan- of afmelden nog niet nodig

Nieuw is de mogelijkheid om op vrijdagavond met een speeltempo van 1:00 p.p. te spelen. Het gros van de schakers zal vasthouden aan het gebruikelijke 1:50 + 10 seconden per zet, maar voor degenen waarvoor dat te lang duurt, is er nu de mogelijkheid om met een korter tempo te spelen. Daarnaast zijn er ook wat veranderingen aan het rekensysteem. Meer info daarover zal in de komende tijd op deze site verschijnen.

De dinsdagcompetitie gaat pas officieel van start na het Eemlandtoernooi, dus op 16 september. Tot die tijd valt er natuurlijk wel te schaken op de dinsdagavond, maar telt het nog niet mee voor de ranglijst. Dit vanwege het grote aantal "vaste dinsdagspelers" dat aan het Eemlandtoernooi meedoet. De nieuwe wedstrijdleider van de dinsdagcompetitie is Dion de Graaf.