EP3 verliest slotwedstrijd, HSG 3 kampioen

2014-05-16

En Passant 3 heeft de slotwedstrijd van het seizoen met 5-3 verloren van HSG 3. HSG werd hierdoor in eigen huis kampioen. Een lichtpuntje voor de (na het wegvallen van sponsoring) door degradaties geplaagde Hilversummers, die volkomen verdiend de titel binnenhaalden.

Op de overwinnning van HSG viel namelijk helemaal niets af te dingen. Al vroeg kwam EP3 op achterstand, geen moment zag het er naar uit dat die nog zou kunnen worden goedgemaakt. Het is dat de HSG'ers logischerwijs tevreden waren met tenminste 4,5 bordpunt, anders was pakweg 6-2 een logischer uitslag geweest.

De enige overwinning kwam op naam van Bort Harm. Na een onschuldige opening ging na een slippertje van zijn tegenstander opeens het hele bord in de fik. We komen erin op zet 12, na zet 17 gaf de witspeler op. Voor de goede orde, alles in de partijviewer na zet 17 is dus analyse.

Na afloop is er al het nodige geanalyseerd, waaruit bleek dat wit tenminste een kwaliteit zou moeten verliezen. Als ik (Jasper) de partij na afloop in de PC stop blijkt er toch van alles te rammelen. Het blijkt maar weer eens, dat schaken eigenlijk een te moeilijk spelletje is....

EP3 eindigt hiermee op 8 uit 9, goed voor een 6e of 7e plaats. Het lag allemaal dicht bij elkaar dit jaar in 2A. Zo pakt HSG met maar liefst 5 verliespunten toch de titel en heeft EP3 maar een half bordpuntje minder dan de nummer 2.

Klik voor de persoonlijke scores van gisteren en het hele seizoen. Deze keer pakte hij een zeldzame en - voor zijn doen - vrij domme nul, maar de 5,5 uit 8 van Henrik aan de topborden mag er zeker zijn en is goed voor de bordprijs!