En Passant 1 verliest slotronde (update foto's)

2014-05-10

Zaterdag 10 mei organiseerde En Passant in het Denksportcentrum de gezamenlijke slotronde van de Meesterklasse.

Peng

Zhaoqin Peng

(foto's op eerste deel van deze pagina zijn van Frans Peeters, onderaan van André en Zhaoqin Peng en via deze link een album van Jan Willem Schoonhoven)

De 9e ronde van de competitie was sportief gezien voor En Passant niet meer van groot belang. Het landskampioenschap werd in de voorlaatste ronde al veiliggesteld. De slotronde tegen SO Rotterdam werd met 4-6 verloren. Diverse clubgenoten konden eens aan de Meesterklasse ruiken terwijl Jan Willem van de Griendt uit Baarn een IM norm behaalde. Bart Michiels behaalde een 4e GM norm om aan alle onzekerheid een einde te maken en werd topscorer in de Meesterklasse, Zhaoqin Peng boekte nog een mooie zege op GM Karel van der Weide. Manuel Bosboom is met 7 uit 9 topscorer geworden van En Passant.

1 Guido de Romph Bart Michiels 0-1
2 Henk Vedder Frans Cuijpers 1/2
3 Richard Vedder Jan Willem van de Griendt 1/2
4 Hans Böhm John Schell 1-0
5 Manuel Bosboom Rini Kuijf 1/2
6 Zhaoqin Peng Karel van der Weide 1-0
7 Arie van den Hoogen Martin Martens 0-1
8 Dick de Graaf Bruno Carlier 0-1
9 Arie van Diermen Arthur Rongen 1/2
10 Jan Matthijs van Leeuwen Robby Kevhlisvili 0-1

De strijd om degradatie was nog wel gaande, al leek BSG al bijna veilig. Vorig jaar hadden ze een Houdini-act nodig in een rechtstreeks duel met Kennemer Combinatie. Nu veegde BSG de nog puntloze hekkensluiter Dr. Max Euwe van de borden. Accres Apeldoorn, vorig seizoen nog vice-kampioen, verloor zelf opnieuw en kwam niet in de buurt van lijfsbehoud. SISSA en Charlois Europoort nemen volgend seizoen hun plaatsen in.

Link naar de actuele stand

Arie vd Hoogen

Martin Martens - Arie van den Hoogen

Richard Vedder

Na afloop vond de prijsuitreiking plaats.

De wedstrijden van zaterdag:

En Passant - SO Rotterdam 4-6
LSG - Accres Apeldoorn 6-4
BSG - ESG Dr. Max Euwe 7-3
HMC Calder - SC Utrecht 5,5-4,5
Voerendaal - Groninger Combinatie 7-3

Bruno - Kaaieman

Bruno Carlier - Dick de Graaf

Guido

Guido de Romph - Bart Michiels

Hans

Hans Böhm - John Schell

Behalve de Meesterklasse kwam zaterdag ook de jeugd naar Bunschoten voor het slotakkoord van de SGS Grand Prix. Omdat het Denksportcentrum vol zat, week de jeugd uit naar het naastgelegen muziekgebouw De Samenklank.

Link naar de SGS Grand Prix

Onderstaande foto's van de prijsuitreiking zijn van André en Zhaoqin Peng:

prijs kampioen

team dank