En Passant A1 nu al kampioen!

2014-03-08

Al na 4 van de 6 wedstrijden is En Passant A1 kampioen! Een 3-1 thuisoverwinning tegen Hoogland A2 was voldoende om de titel veilig te stellen.

Bashar Basil, Thomas Reichardt, Joël de Jong en Mart Woudenberg zijn dit seizoen duidelijk een maatje te groot voor de andere teams. Alle wedstrijden werden gewonnen, de eerstgenoemde drie spelers wonnen zelfs al hun partijen! Gezien de ruime ervaring die het team heeft op senioren-niveau (tot en met EP2 aan toe) was het kampioenschap in deze klasse eigenlijk een verplichting. Volgend jaar mogen ze de landelijke klasse in, daar kunnen ze een stuk serieuzer getest worden.

Er staan nog twee trips naar Soest op de rol: bezoekjes aan de A1 en de A2 aldaar. De term om des keizers baard lijkt hiervoor wel op zijn plaats, want voor alle teams valt er niets meer te winnen of verliezen. De individuele strijd om de bordprijs kan nog wel spannend worden, want daarvoor lijkt 6 uit 6 toch wel een vereiste.