En Passant A1 wint met ruime cijfers

2013-11-27

Het seizoen voor de A1 begon op dinsdag 26 november met een uitwedstrijd bij Hoogland. In de auto er naar toe werden er twee doelen gesteld: een 4-0 overwinning en het liefst zo snel mogelijk, zodat we nog een beetje op tijd terug waren voor Ajax-Barcelona. Nadat we een paar minuten over zeven het speellokaal binnen kwamen, bleek dat er van de tegenstander nog geen spelers en zelfs geen teamleider aanwezig was. De klokken werden door de jeugdleider van Hoogland om 19:10 aan gezet, dus toen de spelers van Hoogland vanaf 19:30 één voor één binnen druppelen kon er direct begonnen worden.

Als eerste klaar was Joël. Hij speelde een mooie aanvallende partij, waarbij hij zijn tegenstander in de opening onder druk zette en een stuk won. Toen zijn tegenstander zijn dame moest geven om mat te voorkomen, was het een paar zetten later afgelopen.

Bashar was als tweede klaar, hij speelde een tegenovergestelde partij als zijn laatste externe partijen. Toen kwam hij telkens beter te staan en verspeelde hij dat. Deze keer gaf hij een stuk weg, maar hij kreeg daar wel aanvallend spel voor terug. Hij maakte het af met een fraai stukoffer, waarna zijn tegenstander mat niet meer kon voorkomen.

Mart kwam gelijk uit de opening maar verloor in het middenspel een pion. Vervolgens weerde Mart zich kranig en liet hij zien hoe je een pionneneindspel naar remise toe schuift. Zo scoorde hij voor de derde keer op rij een halfje extern.

Thomas kwam in de opening in pion voor door een foutje van zijn tegenstander. Daarna ging Thomas in de aanval en om mat te voorkomen moest zijn tegenstander een stuk weggeven. Dat maakte het eindspel een stuk gemakkelijker en het werd dan ook vrij eenvoudig gewonnen.

Zo won de A1 dus de eerste wedstrijd met 3,5-0,5 en waren we nog op tijd om in het Denksportcentrum de tweede helft van Ajax-Barcelona te kijken.

Thomas Reichardt