En Passant D1 wint bij Baarn

2013-11-17

Afgelopen vrijdag speelde ons D-team haar eerste wedstrijd van dit seizoen. In de klasse waarin zij spelen, worden per avond 2 wedstrijden gespeeld. Het team speelt 2x tegen dezelfde tegenstanders. Eén keer speelt de speler met wit, en één keer met zwart.

Frank Woudenberg speelde aan bord 1. Ook vorig jaar speelde hij al en dat kon je zien! Hij was nauwelijks zenuwachtig en noteerde, ondanks de totale speeltijd van 20 minuten p.p.p.p de hele partij. Hij wist twee keer te winnen.

Benjamin Veldhuizen, ook al een speler met enige ervaring in externe competities deed het net zo goed als Frank. Ook 2x winst!

foto Baarn D1 - En Passant D1

Jona Woudenberg speelde voor het eerst een externe competitiewedstrijd. Vooral in de eerste partij had hij last van de zenuwen. Het is namelijk best spannend zo'n wedstrijd te spelen. Je zit met je team in een aparte zaal en dan ook nog alle borden met klokken officieel op een rijtje.... De eerste wedstrijd ging helaas verloren maar bij de tweede wedstrijd ging het alweer een stuk beter. Jona wist te winnen!

Camiel Volders had net als Jona nog geen ervaring in het spelen van wedstrijden bij andere clubs. Hoewel hij steeds zijn beste deed, kon Camiel niet verhinderen dat zijn tegenstander 2x van hem won.

Slotsom is dat het team de wedstrijd tegen Baarn won (1e ronde gelijk, 2e ronde gewonnen). Een goed begin. Het was een erg sportieve wedstrijd en wij hopen dat de jongens er dit seizoen veel van zullen opsteken (en van zullen genieten)