Zilver voor En Passant op SGS-Snelschaken

2013-11-09

Zaterdag 9 november stond het SGS-Snelschaaktoernooi voor clubteams weer op het menu, evenals vorige jaren in ons eigen clubgebouw.

En Passant speelde dit jaar met slechts 2 teams.

Team 1: Manuel Bosboom, Henk Vedder, Richard Vedder, Hans Böhm, Dick de Graaf en Guido de Romph.
Team 2: Hans de Vries, Bashar Basil, Alex van de Vuurst, Aart de Jong, Robin Reichardt en Joël de Jong.

Verslag op de SGS-site: klik hier

Het stuivertje wisselen met Paul Keres werd voortgezet. Vorig jaar 1 en 2 in ons voordeel, nu weer andersom. Hoewel En Passant de slotronde (tegen Paul Keres) inging met een matchpunt voorsprong werden twee nederlagen in de onderlinge slotwedstrijd fataal. Hans Böhm scoorde 12 uit 12, maar toen stokte de machine, 0-2 in de slotronde. Paul Keres was met twee keer 4,5 tegen 1,5 te sterk, Oud Zuylen hield En Passant eenmaal op 3-3. Tegen Soest ontsnapte En Passant aan een gelijkspel, toen de tegenstander van Hans opgaf en daarbij niet doorhad dat beide vlaggen al gevallen waren. Hans had dat zelf overigens ook niet door ;-)

In de eerste ronde werd overigens een traditie opgebouwd. Vorig jaar verscheen En Passant, nota bene in eigen huis, te laat achter het bord tegen BSG. Ook dit jaar lukte het niet om voltallig op tijd achter het bord te zitten (treinvertraging, begrafenisstoet stapvoets voor de auto) en opnieuw was BSG de tegenstander. Beide keren overigens zonder kleurscheuren gewonnen.