V&H toernooi gaat verder als VIS. schaaktoernooi

2013-04-11

Het Visser & Hopmantoernooi van 13 april aanstaande gaat voortaan door het leven onder een nieuwe naam: VIS. schaaktoernooi. En Passant is heel blij dat VIS. het toernooi wilde sponsoren, nu Visser & Hopman door de crisis daar geen mogelijkheden meer voor had. Voor meer informatie over het toernooi, zie de toernooi-pagina.

Als speciale service van de sponsor is er ook een zalmroker aanwezig, die voor overheerlijke broodjes versgerookte zalm zorgt!.

In vorige jaren organiseerde En Passant in april het Visser & Hopman-toernooi, ondersteund door hoofdsponsor Visser & Hopman BV. En Passant is dit bedrijf voor eeuwig dankbaar, want zonder hun steun was de vereniging nooit zo ver gekomen als nu. Welke andere schaakvereniging in de wereld heeft er een eigen denksportcentrum en wordt deze zaterdag wellicht landskampioen? Zonder Visser en Hopman was dat nooit gelukt, maar door de voortdurende economische crisis is dit bedrijf in een zware storm terecht gekomen. Het jaarlijkse schaaktoernooi stond hiermee op losse schroeven.

Gelukkig is er een nieuwe sponsor gevonden: VIS. (spreek uit: Vispunt) VIS. heeft winkels in Den Haag en Nootdorp (zie ook www.vispuntdenhaag.nl). De man achter VIS. is Bert van de Coterlet. Zijn betrokkenheid bij de schaakvereniging loopt deels via familiebanden: Schoonvader Tijmen en diens zoons Henk en Richard Vedder zijn active schakers en ook zijn eigen zoon Niels was jarenlang lid. Toen hij hoorde dat de vereniging voor dit toernooi nog op zoek was naar sponsoring, bood hij aan om te helpen. Het verhaal gaat dat zijn schoonmoeder hem zelfs verplichtte om te sponsoren, maar dat gerucht kon niet worden bevestigd. Hoe dan ook, En Passant is hier natuurlijk ontzettend blij mee!