En Passant 3 blijft nog even op 0

2012-11-24

Ook na de tweede wedstrijd staat het derde nog op 0 wedstrijdpunten. Uit bij het sterke Amersfoort 6 werd met 5-3 verloren.

De avond begon goed, Aart de Jong won al snel een toren. Zijn tegenstander spartelde nog even tegen, maar het punt kwam niet in gevaar. Daarna kwamen de nederlagen helaas wat vaker binnen dan de overwinningen, zodat er een 4-2 stand op het scorebord kwam te staan. Gert Reichardt en Dion de Graaf moesten dus winnen om een matchpunt te halen. Gert wist inderdaad ook met enig geluk het punt binnen te slepen, terwijl Dion in tijdnood een punt probeerde te peuren uit een toreneindspel. "Alle toreneindspelen zijn remise" en ook dit eindspel had in remise moeten eindigen. De pogingen om de winst te vinden mislukten en uiteindelijk ging hij helaas door zijn vlag.

De volgende wedstrijd is thuis op 14 december, tegen hekkensluiter het Dikke Torentje 1.

Persoonlijke uitslagen