Bruno Carlier vertrekt naar Rotterdam

2012-06-26

IM Bruno Carlier vertrekt bij En Passant en gaat weer voor SO Rotterdam spelen.
Voor het komende seizoen dreigde hij reserve te zijn, onder meer door de komst van Henk Vedder.

Carlier was de eerste prof die voor onze club ging spelen, en is vier seizoenen actief geweest waarin hij veel punten heeft gepakt in competitie en bekertoernooi. Dit seizoen scoorde hij nog tegen ESGOO het winnende punt, en hij maakte deel uit van het team dat de titel NK snelschaken voor clubteams binnenhaalde. In het verleden won hij eens het Kaaieman snelschaaktoernooi. Op de ranglijst aller tijden van topscorers in de Meesterklasse staat hij op een derde plaats. Komend seizoen is hij dus tegenstander wanneer Rotterdam - EP in de slotronde op het programma staat. Naast de competitie in Nederland speelt hij ook in de Franse competitie.

Carlier - ESGOO
jonge Bruno