Tea Lanchava daagt mannen uit

2011-05-05

Schaakster Tea Lanchava gaat het opnemen tegen 25 tegenstanders in een simultaan bij Schaakvereniging En Passant.

Tea Lanchava (36) is van Georgische afkomst en woont in Nieuwland. Vorig jaar vond ze de weg naar Schaakvereniging En Passant waar ze deel uitmaakt van het eerste team. Lanchava is een vaste waarde voor Nederland op EK's, WK's en Olympiades. Op vrijdag 3 juni komt ze naar Bunschoten voor een simultaan. In deze wedstrijd neemt ze het op tegen 25 tegenstanders.

Bij een simultaan worden de borden in een kring opgesteld. De uitdager wandelt langs de borden en doet aan ieder bord een zet. De tegenstanders krijgen per zet precies zo veel bedenktijd als de uitdager nodig heeft om de kring rond te lopen. Als Lanchava bij een bord aankomt moet de tegenstander direct zijn zet uitvoeren, waarna ze een tegenzet zal doen en daarna doorloopt naar het volgende bord.

Een ieder kan zich aanmelden via wedstrijdleiding.ep@gmail.com

Tea Lanchava (Fred Lucas)