Kortchnoi en Sosonko zaterdag in Bunschoten

2010-02-03

Grootmeesters in actie voor En Passant

Aanstaande zaterdag 6 februari speelt En Passant een thuiswedstrijd tegen Hardenberg. Schaaklegende Viktor Kortchnoi uit Zwitserland vertegenwoordigd En Passant aan het hoogste bord. De wedstrijd begint om 13:00 uur.

Topschaak van grootmeesters in ‘eigen huis', kom een kijkje nemen op zaterdagmiddag 6 februari in het Denksportcentrum van En Passant. De 78-jarige supergrootmeester Viktor Kortchnoi wordt ingevlogen om En Passant te verdedigen aan het hoogste bord. Ook grootmeester Genna Sosonko speelt mee, die net als Kortchnoi in het verleden behalve het Nederlands Kampioenschap ook het sterke Hoogovenstoernooi (tegenwoordig Corus) heeft gewonnen. Hij draagt de "Euwe-ring", een naar Max Euwe vernoemde onderscheiding voor iemand die zich bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt voor het schaken in Nederland.
Met Hans Böhm heeft En Passant bovendien een voorgaande drager van de ring in de gelederen.  De bekende presentator is Internationaal Meester en nog ongeslagen in het team van En Passant.

Het team bestaat verder uit de sterke lokale schakers Richard Vedder, Dick de Graaf en Sjoerd Drent. Internationaal Meesters Manuel Bosboom en Bruno Carlier maken het achttal compleet.

speel jij ook voor En Passant?