Cursus schaken voor beginners

2009-10-27

En Passant start cursus schaken voor beginners

Schaakvereniging En Passant nodigt geïnteresseerden uit om eens te komen kijken bij de interne competitie. Voor wie het schaakspel nog wat ingewikkeld lijkt, start de vereniging een cursus voor beginners.

Het zijn niet alleen de sterkere schakers die tellen. Juist het recreatieschaken maakt het verenigingsleven bloeiend. Het prachtige Denksportcentrum biedt denksport en sociale contacten voor jong en oud. Wie altijd al interesse had in het schaken, kom eens langs tijdens de clubavond op vrijdagavond of op dinsdagavond. Vanaf acht uur begint dan de interne competitie. Aanstaande vrijdag begint het bekertoernooi. Dit toernooi staat ook open voor huisschakers.

Binnenkort start de vereniging een cursus voor beginners. De spelregels worden uitgelegd en er wordt een begin gemaakt met strategie. De cursus wordt gegeven in het Denksportcentrum op meerdere avonden per week. Meer informatie en aanmelden kan bij Guido de Romph, tel. 06-44044847 of rampguido@hotmail.com